Co je zaměstnanecká karta

Zaměstnanecká karta vydaná Českou republikou je povolení k dlouhodobému pobytu za účelem výkonu zaměstnání na území České republiky. Cizinec, který má zaměstnaneckou kartu, je oprávněn:

  • pobývat na území České republiky a
  • pracovat na pracovním místě, na které byla zaměstnanecká karta vydána, a případně toto místo se souhlasem odboru azylové a migrační politiky Ministerstva vnitra změnit nebo pracovat na dalším místě či u dalšího zaměstnavatele.

Zaměstnanecká karta tedy spojuje oprávnění k pobytu i oprávnění k zaměstnání.

Pro vydání zaměstnanecké karty je nezbytná pracovní smlouva, dohoda o pracovní činnosti nebo smlouva o smlouvě budoucí, v níž se strany zavazují v ujednané lhůtě uzavřít pracovní smlouvu nebo dohodu o pracovní činnosti obsahující ustanovení, ze kterého vyplývá, že bez ohledu na rozsah práce měsíční mzda, plat nebo odměna cizince nebude nižší než základní sazba měsíční minimální mzdy a týdenní pracovní doba bude činit nejméně 15 hodin.

Platnost zaměstnanecké karty je na dobu výkonu zaměstnání stanovenou v pracovní smlouvě, nejdéle však na 2 roky.

Pro koho je zaměstnanecká karta

Zaměstnanecká karta je určena pro cizince, ze zemí, které nejsou členy Evropské unie a na které se nevztahuje některá z výjimek uvedených v § 98 a § 98a) zákona č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti, nebo kteří jsou povinni mít povolení k zaměstnání v souladu s § 89 odst. 2 a odst. 4, § 95, § 96 a § 97 zákona o zaměstnanosti.

Zajišťujeme

Podklady pro zaměstnaneckou kartu:

  • příprava dokumentace pro zaměstnaneckou kartu
  • prokázání kvalifikace dle příslušné pracovní pozice
  • pracovní smlouva
  • mzdový výměr
  • výpis z rejstříku trestů
  • doklad o zajištění ubytování